Om toplederkommunikation

Toplederkommunikation er vigtigere end nogensinde før. Internt skal toplederen sætte retning for virksomheden og skabe følgeskab til strategien, og samtidig sikre engagement i en tid, hvor mange organisationer gennemgår transformative forandringer. Eksternt er toplederen ansigtet på organisationen, hvilket betyder, at toplederens og organisationens brands i høj grad er sammenfaldende. Her må toplederen navigere i en virkelighed præget af stakeholders og mediers krav om ansvarlighed og transparens, og samtidig ser vi en stigende tendens til, at man i sin toplederkommunikation også må forholde sig til dagsordener uden for virksomheden.

Toplederkommunikation kom ind på en klar førsteplads som det vigtigste kommunikationsområde i danske virksomheder, da vi i 2016 gennemførte en stor kvantitativ analyse af kommunikation i samarbejde med executive search virksomheden Human Capital Group.

I et aktuelt forskningsprojekt om toplederkommunikation med Københavns Universitet bliver vi af både topledere og rådgivere bekræftet i billedet af, at toplederkommunikation i 2019 har høj prioritet i danske organisationer.

Vil du vide mere?

Tel.: 22 65 52 51

Tel.: 29 40 70 16

Kontakt Kristian Eiberg eller Anders Monrad Rendtorff, hvis du er interesseret i at høre mere om toplederkommunikation.

RelationsPeople

En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41

DK 1606 København V

Telefon +45/7221 5100

info@relationspeople.dk