Analyser, white paper og artikler

I 2016 gennemførte vi en stor kvantitativ analyse af kommunikation i samarbejde med executive search virksomheden Human Capital Group, hvor vi blandt andet spurgte 110 danske topledere og kommunikationschefer om vigtigheden af toplederkommunikation. 

I 2018 startede vi et samarbejde med Københavns Universitet om forskningsprojektet Toplederkommunikation og Fremtidens Rådgiver. Vi udgiver løbende artikler og white papers, hvor vi deler indsigter fra projektet.

Udvalgte artikler

The CEO and the future advisor

More than ever, the CEO is perceived not only as the voice of the organisation, but also as its face, its identity and its embodiment. 

This calls for a deeper understanding og CEO communication, the what nature of communications advice needed by CEOs – and the characteristics essential for future communications advisers working with top management. 

CEO activism

I sidste uge blandede ISS og IKEA sig i diskussionen om den danske regerings paradigmeskifte i udlændingepolitikken. De to virksomheder har mange flygtninge ansat, og de frygter begge, at truslen om hjemsendelse vil gå ud over de ansattes motivation og engagement. De siger, at det bliver svært for dem at planlægge langsigtet. Markeringerne affødte politiske reaktioner fra både den ansvarlige minister og oppositionen.

Executive coaching af kommunikationsledere

Fastkørt relation til toplederen? Manglende arbejdsglæde i lederjobbet? Svigtende robusthed i pressede situationer? Svært ved at udkomme som leder? I RelationsPeople oplever vi mange anledninger til, at kommunikationsledere efterspørger executive coaching forløb, og interessen stiger aktuelt.

Toplederkommunikation: Som at piske en god bearnaise!

”Den bedste feedback er vel, at jeg stadig er her”. Sagt efter en kort pause og med et skævt smil. Det var reaktionen, når vi i vores interviewundersøgelse med erfarne rådgivere af topchefer spurgte til, hvordan de fik feedback på deres rådgivning.

"Vi ved ingenting om toplederkommunikation"

CEO’en er mere end nogensinde virksomhedens ansigt udadtil. Interessen fra omverdenen er stigende og øgede krav til transparens, compliance og rapportering medfører et mærkbart pres på topchefer om at kunne kommunikere hurtigt, troværdigt og autentisk. Området er omgærdet af anekdoter og en vis mystik”, siger Anders Monrad Rendtorff, der i samarbejde med Københavs Universitet gør noget ved sagen.

Følg med og få inspiration ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev

Vil du vide mere?

Tel.: 22 65 52 51

Tel.: 29 40 70 16

Kontakt Kristian Eiberg eller Anders Monrad Rendtorff, hvis du er interesseret i at høre mere om vores analyser, white papers og artikler.

RelationsPeople

En del af PeopleGroup

Vester Farimagsgade 41

DK 1606 København V

Telefon +45/7221 5100

info@relationspeople.dk